Wyposażenie audiowizualne i IT dla lidera branży technologii podróży

Firma w swoich działaniach kieruje się hasłem - Technologia, która zmienia świat. Wyzwaniem było dostarczyć rozwiązania AV i IT, które sprostają oczekiwaniom międzynarodowej firmy na co dzień zajmującej się programowaniem i technologią. Z dbałością o każdy szczegół dobraliśmy odpowiedni sprzęt i zaprojektowaliśmy system dostosowany do potrzeb klienta. W ten sposób powstało nowoczesne biuro wpisujące się w najnowsze trendy, które dba o potrzeby pracowników i sprzyja prowadzeniu rozmów biznesowych...Głównym założeniem wdrożenia infrastruktury AV w polskim oddziale siedziby firmy, było wprowadzenie wysokiego standardu komunikacyjnego ze szczególnym akcentem na sale konferencyjne oraz zapewnienie odpowiednich warunków i komfortu pracy. Istotne było stworzenie przestrzeni, która będzie sprzyjać aktywności zawodowej, jak również pozwoli na odpoczynek i wyciszenie. Firma mieści się w biurowcu Tischnera Office w Krakowie i dysponuje powierzchnią 15 tys. m2 na 6. piętrach. Zaprojektowano tu miejsce do pracy dla ponad 1300 osób, przestrzeń do odpoczynku i relaksu, szkoleń i nieformalnych spotkań oraz do pracy w grupie i w pojedynkę. W budynku firmy wdrożyliśmy szereg rozwiązań wideokonferencyjnych wspierających pracę zdalną. Bardzo ważne było przystosowanie sal konferencyjnych i pomieszczeń do spotkań biznesowych tak, aby ułatwić międzynarodową współpracę pomiędzy oddziałami firmy na świecie.

Zaimplementowane rozwiązania:
Zakres prac dla lidera branży IT objął zaprojektowanie i drożenie instalacji AV na 6. piętrach o łącznej powierzchni 15 tys. m2. Firma składa się z przestrzeni Town Hall, strefy VIP, 45 sal konferencyjnych, chillout roomów, lobby oraz kilku kuchni.

Istotnym aspektem projektowania infrastruktury AV było zaaranżowanie przestrzeni Town Hall przeznaczonej do komunikacji wewnętrznej firmy. Inną funkcją takich powierzchni może być przeprowadzenie w nich szkoleń lub luźnych spotkań biznesowych. Sala została wyposażona w urządzenia multimedialne do wyświetlania treści informacyjnych jak również do przeprowadzenia spotkań i połączenia się np. z osobami pracującymi z domu. Strefa Town Hall została podzielona na 3 mniejsze przestrzenie. Wyposażyliśmy ją w kompleksowy system AV zawierający m.in. ekran LED ok 6 x 2m w pixel pitch 1.5mm, 2 monitory powtórzeniowe 85” zamontowane na windach sufitowych, 6 monitorów powtórzeniowych 65”, system wideokonferencji Cisco z 2. kamerami. Dźwięk roznosi się poprzez nagłośnie sufitowe, a zbierany jest przez cyfrowe systemy mikrofonowe. Salę wyposażyliśmy w oświetlenie sceniczne, które poza swoją podstawową funkcją dawania światła jest również elementem dekoracyjnym. Sterowanie całością odbywa się z poziomu iPada zamykanego w ramce ściennej ze zmotoryzowanym mechanizmem uwalniania panelu za pomocą kodu PIN.

W biurze znajduje się strefa VIP przeznaczona do prowadzenia wideokonferencji. Zostało zainstalowanych w niej 5. monitorów o różnych rozmiarach w pozycji pionowej. Zostały one ułożone tak, aby miały możliwość wyświetlania jednego, wspólnego contentu. Całość daje wrażenie jakby obraz „przechodził” przez wszystkie monitory na raz.

Sale konferencyjne są kluczowym miejscem pracy w firmie. W całym biurze jest ich 45 i mogą pomieścić od 10 do 30 osób. Duże znaczenie ma wysoka jakość obrazu i dźwięku, dlatego wszystkie sale konferencyjne zostały wyposażone w profesjonalne systemy do prowadzenia wideokonferencji firmy Logitech TAP i Crestron Flex natywnie współpracujące z Microsoft Teams. Dodatkowo pomieszczenia posiadają mikrofony stołowe i mediaporty, których ilość została dostosowana do rozmiaru sali. Wideokonferencję można rozpocząć i zaplanować w kalendarzu na komputerze, dedykowanej aplikacji lub z poziomu panelu do rezerwacji przed salą. Odpowiednio wyposażone pomieszczenia konferencyjne są wizytówką firmy oraz sprzyjają atmosferze pracy zespołowej i prowadzeniu prezentacji biznesowych.

Na przestrzeni biura, w pomieszczeniach takich jak: chill out roomy, lobby, kuchnie i hole windowe został zaimplementowany system Digital Signage. Monitory mogą przekazywać aktualne informacje o tym, co dzieje się w obiekcie czy w konkretnej sali konferencyjnej, wyświetlają komunikaty informacyjne lub animacje. Zastosowanie różnego rodzaju efektów wizualnych przykuwa uwagę i podnosi standard firmy.

Na potrzeby control roomu systemu CCTV został wykonany videowall - system dystrybucji sygnału oraz sterowania dający możliwość zarządzania i konfiguracji wyświetlanej treści na urządzeniu.

Zakres prac AV:
Kompleksowa instalacja AV na 6 piętrach (15 tys. m2) biurowca Tischnera Office w Krakowie.
• Przestrzeń Town Hall mająca możliwość podzielenia jej na 3 mniejsze powierzchnie została wyposażona w kompleksowy system AV zawierający m.in. ekran LED ok 6 x 2m w pixel pitch 1.5mm, 2 monitory powtórzeniowe 85” zamontowane na windach sufitowych.
6 monitorów powtórzeniowych 65”, system wideokonferencji Cisco (2 kamery) oświetlenie sceniczne, nagłośnienie sufitowe, cyfrowe systemy mikoofonowe, sterowanie z poziomu iPada zamykanego w ramce ściennej ze zmotoryzowanym mechanizmem uwalniania panelu za pomocą kodu PIN.
• W strefie VIP zostało zainstalowane m.in. 5 monitorów różnych rozmiarów, zawieszonych pionowo na ścianie z zachowaniem kilkunastocentymetrowych przerw pomiędzy nimi. Monitory mają funkcjonalność wyświetlania jednego, wspólnego contentu, co daje wrażenie, że obraz „przechodzi” przez wszystkie ekrany na raz.
• 45 sal konferencyjnych mogących pomieścić od 10 do 30 osób w systemy wideokonferencyjne Logitech TAP i Crestron Flex natywnie współpracujące z Microsoft Teams wraz z dodatkowymi mikrofonami stołowymi i mediaportami (ilości zależne od rozmiaru sali)
• W chill out roomach, lobby, kuchniach i holach windowych został zaimplementowany system Digital Signage.
• Na potrzeby control roomu systemu CCTV został wykonany videowall - system dystrybucji sygnału oraz sterowania dający możliwość zarządzania i konfiguracji wyświetlanej treści na urządzeniu.