Realizacja sceny gali „Znakomitość Roku DOZ.pl 2025”

29 października 2025 roku w warszawskim Studio ATM przy Wale Miedzeszyńskim odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród „Znakomitość Roku DOZ.pl” — finał plebiscytu, w którym użytkownicy DOZ.pl wybierają najlepsze produkty.

Za projekt i realizację sceny odpowiadała agencja HOLO Events, a kluczowym partnerem technologicznym i wykonawczym było Brill AV Media, odpowiedzialne za kompleksową obsługę AV, konstrukcyjną i multimedialną. Niniejsze studium przypadku przedstawia proces powstania sceny do uroczystej gali rozdania nagród – od pierwszej koncepcji, przez ekspresowy etap projektowy, aż po trzydniowy montaż wymagający prawie setki wyciągarek i precyzyjnej synchronizacji światła i multimediów.

Data:

29 października 2025

klient:

Holo Events

MIEJSCE

ATM Studio

ZAKRES USŁUG:

Oświetlenie, multimedia, nagłośnienie, scenografia

Punkt wyjścia: kryształ i nowoczesna geometria

Jacek Żerdziński, Senior Event Producer & Production Designer w HOLO Events, podkreśla, że wizja scenografii opierała się na jednoznacznych motywach, które zostały wplecione w projekt: kryształ, ostre formy i futurystyczna geometria.

„Kryształ i poligony były elementami przewodnimi linii kreatywnej dostarczonej przez Klienta. Znając przebieg zeszłorocznej edycji i lokację, mogłem zbudować strukturę, którą widzimy dzisiaj.”

Studio ATM — przestrzeń dla ambitnej scenografii

Wybór hali Studio ATM był kluczowy. Obiekt zapewnił:

  • wysoką i nośną konstrukcję dachu,
  • przestrzeń pozwalającą na montaż wielkoformatowych multimediów,
  • możliwość instalacji elementów o dużym ciężarze.

Dzięki temu możliwa była realizacja złożonej wizji sceny opartej na ostrych bryłach, trzech głównych ekranach LED i rozbudowanej warstwie oświetleniowej.

Wyzwania: 88 wyciągarek i precyzyjna geometria

Jednym z najbardziej wymagających etapów było podwieszenie 88 wyciągarek na konstrukcji dachu Studio ATM. Proces wymagał:

  • dokładnego rozrysowania punktów podwieszeń na posadzce,
  • precyzyjnego podpięcia do konstrukcji dachowej.

Na wyciągarkach umieszczono m.in.:

  • trzy główne ekrany LED,
  • elementy oświetlenia,
  • dodatkowe ekrany i konstrukcje scenograficzne.
  •  

Całości formy dopełniły dwa boczne ekrany, które zostały strategicznie zamontowane pod kątem, aby idealnie wpisać się w założoną, ostro geometryczną kompozycję. W efekcie powstała dynamiczna, wielowarstwowa przestrzeń wizualna, która stworzyła idealne tło dla interakcji światła i treści multimedialnych.

Multimedialna struktura: rozbite płaszczyzny LED i wielowymiarowe światło

Intencją było odejście od standardowych, prostokątnych ekranów LED na rzecz „rozbitej”, nieregularnej struktury. Dzięki temu możliwe stało się:

  • prowadzenie treści na wielu płaszczyznach,
  • zwiększenie dynamiki wizualnej,
  • nadanie scenie głębi i trójwymiarowości.

„Zależało mi, żeby diody były mocniej rozbite, żebyśmy mogli budować wiele form na różnych płaszczyznach. Kontent miał stać się bardziej dynamiczny.”

Współpraca partnerska: doświadczenie i zaufanie

HOLO Events i Brill AV Media współpracowały już przy poprzedniej edycji gali, co przełożyło się na sprawną realizację i szybkie zrozumienie potrzeb projektowych.

„Przez lata stworzyliśmy fajny sztab ludzi, którzy się rozumieją i potrafią czytać bez słów.”

Efekty współpracy:

  • szybkie przełożenie szkiców na działającą konstrukcję,
  • pewność techniczna przy zaawansowanych zawiesiach,
  • wspólna optymalizacja pod kątem budżetu,
  • bezpieczeństwo i powtarzalna, wysoka jakość.

Montaż: trzy intensywne dni

Realizacja została wykonana w całości zgodnie z projektem, bez konieczności istotnych zmian. To rzadkość przy tak złożonych konstrukcjach i dowód na perfekcyjną współpracę oraz precyzję.