Realizacja sceny gali „Znakomitość Roku DOZ.pl 2025”
29 października 2025 roku w warszawskim Studio ATM przy Wale Miedzeszyńskim odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród „Znakomitość Roku DOZ.pl” — finał plebiscytu, w którym użytkownicy DOZ.pl wybierają najlepsze produkty.
Za projekt i realizację sceny odpowiadała agencja HOLO Events, a kluczowym partnerem technologicznym i wykonawczym było Brill AV Media, odpowiedzialne za kompleksową obsługę AV, konstrukcyjną i multimedialną. Niniejsze studium przypadku przedstawia proces powstania sceny do uroczystej gali rozdania nagród – od pierwszej koncepcji, przez ekspresowy etap projektowy, aż po trzydniowy montaż wymagający prawie setki wyciągarek i precyzyjnej synchronizacji światła i multimediów.
Data:
29 października 2025
klient:
Holo Events
MIEJSCE
ATM Studio
ZAKRES USŁUG:
Oświetlenie, multimedia, nagłośnienie, scenografia
Punkt wyjścia: kryształ i nowoczesna geometria
Jacek Żerdziński, Senior Event Producer & Production Designer w HOLO Events, podkreśla, że wizja scenografii opierała się na jednoznacznych motywach, które zostały wplecione w projekt: kryształ, ostre formy i futurystyczna geometria.
„Kryształ i poligony były elementami przewodnimi linii kreatywnej dostarczonej przez Klienta. Znając przebieg zeszłorocznej edycji i lokację, mogłem zbudować strukturę, którą widzimy dzisiaj.”
Studio ATM — przestrzeń dla ambitnej scenografii
Wybór hali Studio ATM był kluczowy. Obiekt zapewnił:
- wysoką i nośną konstrukcję dachu,
- przestrzeń pozwalającą na montaż wielkoformatowych multimediów,
- możliwość instalacji elementów o dużym ciężarze.
Dzięki temu możliwa była realizacja złożonej wizji sceny opartej na ostrych bryłach, trzech głównych ekranach LED i rozbudowanej warstwie oświetleniowej.
Wyzwania: 88 wyciągarek i precyzyjna geometria
Jednym z najbardziej wymagających etapów było podwieszenie 88 wyciągarek na konstrukcji dachu Studio ATM. Proces wymagał:
- dokładnego rozrysowania punktów podwieszeń na posadzce,
- precyzyjnego podpięcia do konstrukcji dachowej.
Na wyciągarkach umieszczono m.in.:
- trzy główne ekrany LED,
- elementy oświetlenia,
- dodatkowe ekrany i konstrukcje scenograficzne.
Całości formy dopełniły dwa boczne ekrany, które zostały strategicznie zamontowane pod kątem, aby idealnie wpisać się w założoną, ostro geometryczną kompozycję. W efekcie powstała dynamiczna, wielowarstwowa przestrzeń wizualna, która stworzyła idealne tło dla interakcji światła i treści multimedialnych.
Multimedialna struktura: rozbite płaszczyzny LED i wielowymiarowe światło
Intencją było odejście od standardowych, prostokątnych ekranów LED na rzecz „rozbitej”, nieregularnej struktury. Dzięki temu możliwe stało się:
- prowadzenie treści na wielu płaszczyznach,
- zwiększenie dynamiki wizualnej,
- nadanie scenie głębi i trójwymiarowości.
„Zależało mi, żeby diody były mocniej rozbite, żebyśmy mogli budować wiele form na różnych płaszczyznach. Kontent miał stać się bardziej dynamiczny.”
Współpraca partnerska: doświadczenie i zaufanie
HOLO Events i Brill AV Media współpracowały już przy poprzedniej edycji gali, co przełożyło się na sprawną realizację i szybkie zrozumienie potrzeb projektowych.
„Przez lata stworzyliśmy fajny sztab ludzi, którzy się rozumieją i potrafią czytać bez słów.”
Efekty współpracy:
- szybkie przełożenie szkiców na działającą konstrukcję,
- pewność techniczna przy zaawansowanych zawiesiach,
- wspólna optymalizacja pod kątem budżetu,
- bezpieczeństwo i powtarzalna, wysoka jakość.
Montaż: trzy intensywne dni
Realizacja została wykonana w całości zgodnie z projektem, bez konieczności istotnych zmian. To rzadkość przy tak złożonych konstrukcjach i dowód na perfekcyjną współpracę oraz precyzję.