Multimedialna przestrzeń użytkowa
DIGITAL SHOWROOM EXPERIENCE
Pozyskanie uwagi klienta i zainteresowanie go swoją ofertą wymaga poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych i korzystania ciekawych, zaawansowanych form sprzedażowych. Dzisiejszy klient jest przyzwyczajony do posiadania informacji na wyciągnięcie ręki. Dzięki rozwojowi technologii jest to możliwe w łatwy i przystępny sposób.
Obecnie duże znaczenie ma sposób prezentowania treści i oferty. Monitory czy ogromne ściany multimedialne przyciągają wzrok, a ekrany dotykowe zatrzymują odbiorców na dłużej. Nowoczesne wyświetlacze treści poza walorami estetycznymi posiadają szereg praktycznych funkcji, które w połączeniu z czujnikami ruchu będą odpowiadać za samoczynne włączenie lub z kamerami CCTV zidentyfikują odbiorcę pod względem wieku czy płci i dostosują do niego wyświetlaną treść. Całość natomiast może być zsynchronizowana i zarządzana z pozycji jednego programu. Doświadczony integrator zapewni kompleksowe wdrożenie rozwiązań od początku do końca, zadba o sieć strukturalną, całe peryferia, przełączniki sieciowe oraz zamontowanie i zintegrowanie ekranów.
Przede wszystkim każdy projekt należy zacząć od analizy potrzeb klienta i oceny warunków przestrzennych miejsca, które pozwolą na wybranie i dostosowanie najlepszych rozwiązań audiowizualnych.
To zadanie dla ekspertów, którzy dobiorą ekrany, nagłośnienie oraz inne elementy infrastruktury AV, aby stworzyć spójny przekaz, który będzie zgodny z identyfikacją firmy, jak również będzie odpowiedzą na potrzeby klienta. Sprzęt to jednak nie wszystko, specjaliści pomogą zaaranżować przestrzeń tak, aby kontent na nim przedstawiany był jak najlepiej wyeksponowany i cieszył maksymalną widocznością.
Technologia ma pomagać odnaleźć to, czego szukają odbiorcy oraz zachęcać do zapoznania się z pełną ofertą przedsiębiorstwa. Ma być swego rodzaju nawigacją po tym co firma ma do zaoferowania. W obecnie panujących trendach dąży się do maksymalnego zadowolenia obu stron tzw. zasady win-win. Klient – otrzymuje szczegółowe, graficznie zaprezentowane informacje o produktach i usługach, a firma zyskuje kolejny kanał do kontaktu z klientem i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
Przykładem Didital Showroom expireirnce jest wrocławski salon Skoda Motorpol. Zastosowane zaawansowane technologie multimedialne dają możliwość odwiedzającym salon na bardziej świadomy i precyzyjny wybór konfiguracji samochodu. Klient, w asyście pracownika salonu, może z poziomu iPada przesłać bezprzewodowo wizualizację wybranego auta na ścianę video składającą się z dziewięciu (3×3) monitorów bezszwowych 46”. Dzięki dużemu rozmiarowi ściany video skonfigurowany samochód prezentowany jest w skali niemal 1:1.
Przy każdym z aut znajdujących się w salonie zostały umieszczone monitory dotykowe na dedykowanych, designerskich standach – klient może dokonać podstawowej konfiguracji auta, takiej jak zmiana koloru czy felg, oraz zapoznać się z informacjami dotyczącymi prezentowanego modelu.
Zwieńczeniem wizyty może być przejrzenie grafik i treści o tematyce motoryzacyjnej, wyświetlanych na stole dotykowym, przy filiżance pysznej kawy. Zaadaptowanie technologii audiowizualnej Skoda umożliwia swoim klientom pierwsze wirtualne spotkanie z wybranym autem.