Digital signage

Digital Signage to nic innego jak zarządzanie centralne treścią wyświetlaną na monitorach w firmie czy innym lokalu. Panele mogą przekazywać aktualne informacje o tym, co dzieje się w obiekcie lub w konkretnej sali konferencyjnej. Umożliwiają przegląd wydarzeń odbywających się w budynku np. w formie kalendarza spotkań. Można je wykorzystać także do komunikatów informacyjnych lub reklamy partnerów biznesowych.
Zastosowanie systemów multimedialnych w firmie podnosi prestiż miejsca, w którym są wyświetlane, a zastosowanie animacji oraz różnego rodzaju efektów wizualnych przykuwa uwagę i jest lepiej odbierane przez klientów.
Niewątpliwą zaletą systemów prezentacji audiowizualnej jest możliwość łatwego dostosowania wyświetlanego obrazu czy treści do aktualnej sytuacji, czy potrzeby.

Infrastruktura i serwis

Żaden system nie jest w stanie poprawnie działać bez odpowiedniego zaplecza. Zakres naszej działalności obejmuje projektowanie oraz instalację całej infrastruktury kablowej. Doradzamy również, w którym miejscu i jakiego rodzaju przyłącza sprawdzą się najlepiej w konkretnej sytuacji. Zajmujemy się także modernizacją istniejących już przyłączy oraz okablowania.

Umowa serwisowa (SLA) daje gwarancję profilaktycznych przeglądów, zapewnienia sprzętu zastępczego w przypadku awarii, systematycznych aktualizacji oprogramowania zainstalowanych urządzeń. Zapewniamy również możliwość zdalnego monitorowania funkcjonowania systemu.

W zakres serwisu wchodzi:

  • konserwacja wdrożonych instalacji
  • przegląd zużycia materiałów eksploatacyjnych
  • kalibracja obrazu z projektora, mikrofonów bezprzewodowych, tablic interaktywnych, gniazd przyłączeniowych
  • synchronizacja połączonych urządzeń
  • wykonanie testów diagnostycznych instalacji
  • wywiad z użytkownikami- sprawdzenie sposobu eksploatacji sprzętu oraz szkolenie w zakresie wykorzystywania potencjału urządzeń

Zapewniamy gwarancję na nasze usługi. Opiekujemy się naszymi klientami, nie tylko w czasie realizacji projektu, ale również po wdrożeniu systemu AV, zapewniamy opiekę pogwarancyjną.

Monitory

Rozwiązania takie jak: ekrany interaktywne, monitory dotykowe czy ekrany powtórzeniowe wzbogacą ofertę firmy oraz przyciągną uwagę pracowników i klientów. Zastosowanie ekranów zwiększa pozytywne doświadczenia i stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnych form przekazu treści czy reklamy w postaci plakatów, banerów czy billboardów prezentujących statyczne przekazy.
Jedną z możliwości jest zbudowanie ściany video z wykorzystaniem bezszwowych monitorów i nakładek dotykowych o przekątnej do 500 cali wraz z 32 punktami dotykowymi na całej powierzchni. Takie rozwiązania świetnie się sprawdzą w firmie, szkole czy jako jedna z atrakcji dla najmłodszych klientów obiektu. Po stworzeniu odpowiedniego kontentu rozwiązania interaktywne mogą posłużyć do gier i zabaw lub jako multimedialne tablice informacyjne. ...

Monitory LCD
Monitor LCD jest odpowiednim narzędziem do prezentacji obrazu w przypadku mniejszej publiczności, wyświetlania informacji organizacyjnych lub jako element instalacji ekranów powtórzeniowych. Wykorzystuje się je również do wizualizacji informacji lub treści reklamowych, na przykład w centrach handlowych lub obiektach komunikacyjnych takich jak dworce czy lotniska.
Zaletą wyświetlaczy LCD jest wyższa kontrastowość oraz doskonała jakość obrazu, która nie jest zakłócona przez otaczające światło. Minusem jest ograniczony rozmiar wyświetlacza, który można zwiększyć poprzez połączenie kilku monitorów bezszwowych, aby stworzyć pełną ścianę.

Monitory dotykowe
Monitory dotykowe są to przenośne komputery, które skupiają wszystkie elementy w jednym ekranie. Obsługiwane za pomocą dotyku dobrze się sprawdzą jako narzędzie do obróbki audio i wideo, pracy nad bazami danych czy też jako sprzęt do obsługi specjalistycznych aplikacji. Ponadto monitor może służyć jako dodatkowy wyświetlacz do komputera.

Monitory interaktywne
Monitory interaktywne ze wbudowanymi funkcjami w zakresie oprogramowania, łączności i intuicyjnej obsługi sprawiają, że dotykowe wyświetlacze tworzą angażujące środowisko do prowadzenia efektownej prezentacji. Umożliwiają szybkie tworzenie notatek i pisanie czy zakreślanie na ekranie. Naniesione treści można łatwo usunąć lub zapisać na pliku. Dodatkowo monitory oferują liczne opcje łączności oraz bezprzewodowe udostępnianie ekranu. Monitory interaktywne najczęściej są już z wbudowaną kamerą i soundbarem.

Projektory i ekrany

Projektory multimedialne oraz ekrany projekcyjne stanowią nieodłączną cześć każdej większej sali konferencyjnej. Do zapewnienia najlepszej jakości projekcji potrzebny jest odpowiedni dobór urządzeń. Liczba ekranów i projektorów powinna być dostosowana od wielkości i układu pomieszczenia tak, aby widoczność projekcji była dobra dla każdego uczestnika spotkania.

Na rynku wybór ekranów projekcyjnych jest szeroki, wstępnie podzielić je można na:

  • ścienne ręcznie lub elektrycznie rozwijane
  • projekcyjne ramowe i mobilne

Częstym rozwiązaniem w przypadku dużych pomieszczeń są ekrany powtórzeniowe lub kilkunastometrowy ekran panoramiczny. Ekran panoramiczny daje możliwość wyświetlenia z kilku projektorów bez widocznych łączeń obrazów lub kilku niezależnych okien (Picture in Picture), czyli obrazów z kilku źródeł jednocześnie.

Projektory multimedialne można podzielić w zależności od masy i mobilności, mocy projektora wyrażonej w ANSI lumenach oraz współczynnika projekcji (stosunku odległości projektora do szerokości obrazu). Na tej podstawie można określić wielkość obrazu przy zachowaniu odpowiedniej jakości. Projektory przeznaczone do zastosowań konferencyjnych mają zwykle ruchome obiektywy i mogą być umieszczone blisko powierzchni projekcyjnej lub wręcz przeciwnie, w znacznej odległości, np. w kabinie projekcyjnej na drugim końcu korytarza.

Posiadamy w swojej ofercie różne rodzaje nowoczesnych ekranów projekcyjnych, które odpowiednio dopasujemy do potrzeb klienta.

 

Systemy mikrofonowe

Jakość dźwięku podczas prowadzenia wideokonferencji ma ogromne znaczenie. Bardzo rozpraszające, gdy mamy trudności ze słyszeniem rozmówców i jesteśmy proszeni o głośniejsze mówienie lub powtarzanie się podczas wideokonferencji, dlatego bardzo ważne jest, aby wszyscy uczestnicy spotkania dokładnie słyszeli prelegenta jak również pozostałe osoby biorące udział w spotkaniu. Wiele zależy od dobrania odpowiednich systemów mikrofonowych oraz właściwego rozmieszczenia sprzętu.
Istotne jest, aby mikrofony działały płynnie oraz posiadały intuicyjny system sterowania.
Rozróżniamy trzy podstawowe rodzaje systemów mikrofonowych:

  • przewodowe
  • bezprzewodowe
  • matrycowe montowane m.in. na suficie, na ścianie lub w stole ...


W większych przestrzeniach i salach konferencyjnych, częściej, wykorzystuje się mikrofony sufitowe, które wykorzystują technologię automatycznego, adaptacyjnego kształtowanie wiązki. Mikrofony automatycznie skupiają się na mówiącym i śledzą jego głos, nawet kiedy mówca porusza się po sali. Dzięki otwartemu protokołowi medialnemu (API), można je również zintegrować z systemami sterowania mediami i kamerami zainstalowanymi w pomieszczeniu. Matryce sufitowe to idealne rozwiązanie do średnich i dużych sal konferencyjnych, gdzie można je dyskretnie zamontować w suficie i zasilić przez Ethernet. Natomiast w przypadku pomieszczeń o większych rozmiarach czy nietypowych kształtach można połączyć kilka mikrofonów sufitowych, zapewniając optymalne pokrycie na całej powierzchni.
Wykorzystując na takie rozwiązanie, niepotrzebne są dodatkowe mikrofony i okablowanie, przestrzeń można zaaranżować w dowolny sposób, a uczestnicy mogą swobodnie chodzić po sali.
W małych pomieszczeniach w zupełności wystarczą mikrofony stawiane na stół czy biurko lub te wbudowane w urządzenia do wideokonferencji.

Systemy nagłośnieniowe

Planując system nagłośnieniowy dla większych przestrzeni czy sal konferencyjnych, należy wziąć pod uwagę czynniki takie jak: wymiary, układ pomieszczenia oraz akustykę. Wielkość sali jest kluczowa ze względu na dobór odpowiedniej liczby głośników. Istotne jest to, aby dźwięk miał jednolite natężenie na całej powierzchni tak aby w każdej sytuacji, osoby znajdujące się w pomieszczeniu dobrze słyszały i były słyszalne. Dlatego tu warto wybrać profesjonalne głośniki sufitowe lub ścienne.
Podłączenie systemu audio do centralnego systemu sterowania zapewni prosty sposób na dostosowywanie nagłośnienia do potrzeb klientów przebywających w danym obiekcie czy też charakteru konkretnego wydarzenia.

Do kompleksowej instalacji systemu nagłośnienia należą:

  • Głośniki
  • Konsolety audio
  • Cyfrowe procesory audio
  • Equalizery
  • Wzmacniacze
  • Mikrofony

Systemy rezerwacji

Systemy rezerwacji usprawniają zarządzanie zasobami jak np.: sale konferencyjne, biurka czy miejsca parkingowe. Systemy te świetnie sprawdzają się w firmach, których występuje rotacja pracowników w biurze. Bogaty wachlarz funkcji tych rozwiązań pozwala na zintegrowanie ich z wewnętrznymi systemami firm, zapewniając bezpieczeństwo
i prywatność dla wewnętrznych baz danych. Zarządzanie nimi jest wygodne i proste dla pracowników organizacji, którzy mogą dokonać rezerwacji z dowolnego miejsca z poziomu aplikacji mobilnych, Outlooka czy MS Teams, czy dedykowanych paneli rezerwacyjnych.
Dzięki analizie danych statystycznych na temat użycia zasobów wdrożone systemy pozwalają na efektywne zarządzanie zasobami biurowymi.

Systemy sterowania

Systemy sterowania zapewniają łatwą i intuicyjną kontrolę zainstalowanych urządzeń AV oraz innych technologii w obiekcie. Pozwalają na zarządzanie m.in. klimatyzacją, oświetleniem, roletami, ekranami czy nagłośnieniem. Systemy sterowania są stworzone na bazie indywidualnego oprogramowania, które będzie dostosowane do potrzeb i upodobań estetycznych klienta. Zarządzanie urządzeniami odbywa się za pomocą tabletu, panelu dotykowego LCD, więc eliminuje potrzebę używania jakichkolwiek pilotów.

Dla nas ważne jest, aby zarządzanie pomieszczeniem było intuicyjne i wygodne dla użytkowników, dlatego wykorzystujemy maksimum funkcjonalności urządzeń przy wdrożeniu.

Systemy wideokonferencyjne

Zdalna komunikacja stała się w firmach codziennością. Prowadzenie spotkań biznesowych bez konieczności wychodzenia z biura oszczędza czas, redukuje koszty oraz przyspiesza proces decyzyjny czy konsultacyjny np. z innym oddziałem.

Zintegrowany system do wideokonferencji zapewnia wiele udogodnień. Spójny układ połączonych urządzeń gwarantuje łatwość zarządzania spotkaniem, wysokiej jakości dźwięk i obraz transmitowany w czasie rzeczywistym bez zniekształceń i zakłóceń. Całym spotkaniem można zarządzać z poziomu komputera, panelu sterującego czy dedykowanej aplikacji.

W niewielkich salach konferencyjnych sprawdzą się rozwiązania, gdzie obraz jest wyświetlany na jednym monitorze z dołączonym soundbarem konferencyjnym wyposażonym w mikrofony matrycowe i kamerę. Na rynku są dostępne również monitory interaktywne, które mają już wbudowane wszystkie elementy do prowadzenia wideokonferencji.
W przypadku większych pomieszczeń zalecamy instalację profesjonalnego systemu wideokonferencyjnego, który sprawi, że wszyscy uczestnicy będą uczestniczyć hybrydowych spotkaniach na najwyższym poziomie.

Na system wideokonferencyjny najczęściej składa się:

  • urządzenie kodujące sygnał AV
  • kamera PTZ (Pan-Tilt-Zoom), która kadruje na prelegenta
  • mikrofon
  • głośniki